sunnuntai 15. kesäkuuta 2014

Iho puhtaaksi


Käytän suihkussa palasaippuoita. Vakiosaippuani on Urtekramin Aloe Vera -pala, mutta usein tulee ostettua testiin muitakin luomulaatuisia saippuoita, jos niitä vastaan tulee. Palasaippuoille olen neulonut puuvillalangasta säilytyspusseja, joissa niitä on helppo käsitellä. Ilmavasti säilytettynä palat kuivuvat nopeammin ja kestävät siten pidempään. Treenikassissaan puolisolla taitaa olla joku nestesaippua.

Lapset tahtovat käyttää mieluummin nestemäistä suihkusaippuaa, sopiva löytyy Santen valikoimista marketin hyllystä. Vartalon pesuun käytän luffaa, jalkojen hoitoon hohkakiveä. Lapset tykkäävät tekokuituisista pesukukista.

Palasaippuat ovat käytössä myös lavuaarin reunalla käsienpesuun. Tärkeä kapine lavuaarin reunalla on myös kynsiharja: varsinkin kesäaikaan tongin vähän väliä jotain ruukkuja tai kukkapenkkejä ja kynnenaluseni ovat täynnä isänmaata.

Olen testannut useita luonnonkosmetiikkamerkkien deodorantteja, ja monet niistä ovat olleet ihan kelvollisia, joskaan eivät täydellisiä. Kristallikivi sen sijaan ei ole minulla toiminut lainkaan. Ylivoimaisesti paras luonnokosmetiikkasertifioitu dödö on minun käytössäni ollut Biothermin Deo Pure Natural, vaikka kovimmilla helteillä tai muuten hikoillessa sekin saattaa pettää. Lapsille – jotka ovat oikeastaan urheilevia esiteinejä – olen ostanut Urtekramin deodorantteja.

1 kommentti:

  1. Hauskaa, että olet alkanut taas päivittää blogia. Tänään ehdin jopa lukemaan (ja kommentoimaan postauksia ;) Vapaapäivä, parhautta.

    VastaaPoista