keskiviikko 11. kesäkuuta 2014

Pääasioita

Myös hiustenhoidossa olen siirtynyt vähempiin ja ekologisempiin tuotteisiin. Ensimmäinen askel oli hiusten värjäämisen lopettamminen viitisen vuotta sitten. Yllätyin siitä, miten kiva oma hiustenvärini onkaan. Ihan erilainen kuin se maantienharmaa, jota joskus teininä aloin piilottaa milloin minkäkin värin alle.

Palashampoota olen kokeillut usealtakin merkiltä, mutta en ole löytänyt sopivaa. Jotenkin tuntuu, etten saa palashampoota vaahdotettua päänahkaan saakka, vaikka kuinka hieroisin. Hyväksi koko perheen shampooksi olen todennut marketista saatavan Santen shampoon. Perheen pitkähiuksiset käyttävät myös saman merkin hoitoainetta. Puolisonikin käyttää näitä tuotteita, jos ei ole muistanut ostaa omaa luottoshampootaan.

Luonnonkosmetiikkaan siirtymisen ja värjäyskierteen lopettamisen jälkeen olen voinut vähitellen venyttää hiustenpesuvälejä lähes viikkoon. Pidän pitkiä hiuksiani lähes aina ponnarilla, letillä tai nutturalla. Saunomme usein sunnuntai-iltaisin, ja silloin pestynä hiukset pysyvät puhtaan näköisinä ja tuoksuisina koko työviikon. Jos viikonloppuna ei ole ”edustusmenoja”, sinnittelen viikonlopun yli vähän rasvoittunein hiuksin.

Muotoilutuotteita en yleensä käytä. Jos haluan erityisesti varmistaa kampauksen pysyvyyden esimerkiksi juhlissa, saatan lainata puolisoni käyttämää Erisanin ExtraStrong -hiuskiinnettä – ainoa löytämämme tuote, jossa yhdistyy hänelle riittävä pito ja minulle riittävän mieto tuoksu. Omaa ekotuotetta minun ei kannata ostaa, koska käytän kiinnettä niin harvakseltaan.

Hiukset selvitän Tangle Teezerillä ja ihan tavallisella muovikammalla. Erilaisia pampuloita, pinnejä ja muita hiushärpäkkeitä minulla on kohtuullisen runsaasti – niitäkin yritän nyt olla ostamatta lisää, mutta aina ei vaan voi vastustaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti